Linggo, Nobyembre 15, 2015

Moulin Rouge (Post-modern Approach)

Moulin Rouge is a movie starred by Christian, a young English writer, who has come to Paris to follow the Bohemian revolution taking hold of the city's drug and prostitute infested underworld. And nowhere is the thrill of the underworld more alive than at the Moulin Rouge, a night club where the rich and poor men alike come to be entertained by the dancers, but things take a wicked turn for Christian as he starts a deadly love affair with the star courtesan of the club, Satine. But her affections are also coveted by the club's patron: the Duke. A dangerous love triangle ensues as Satine and Christian attempt to fight all odds to stay together but a force that not even love can conquer is taking its toll on Satine... (Imdb)

The story makes it post-modern due to the music of 40's. The character, who is Christian, plays with postmodern and post-structuralist phenomena such as intertextuality, multiple narrative levels and the self-reflexivity of the characters and the story. 

The movie is all color and music, kinetic energy, broad strokes, operatic excess. While it might be most convenient to see it from the beginning, it hardly makes any difference; walk in at any moment and you'll quickly know who is good and bad, who is in love and why--and then all the rest is song, dance, spectacular production numbers, protestations of love, exhalations of regret, vows of revenge and grand destructive gestures. It's like being trapped on an elevator with the circus.

Walang komento:

Mag-post ng isang Komento